elinfrenja.blogg.se

2013-08-04
21:30:00

Galopp!
Idag for vi till stallet på kvällen! 
När jag var och hämtade Frenja i hagen så stog hon såklart längstbort bland tistlarna så det blev ju att rensa skorna när man kom tillbaka och ställt hästen i boxen.
Idag fick jag testa horsemanship för första gången! det gick bättre än vad jag trodde :) 
 
Horsemanship är när man tränar lite olika trick med hästen, t.ex backa (rygga) och flytta bakbenen, vill man avancera ordentligt så kan man till och med lära hästen att stegra på kommando.
 
Men idag tränade fick jag testa lite att backa hästen och göra framdelsvändningar (frambenen står stilla och bakbenen flyttar runt) Longerade henne lite också vilket inte gick så jätte bra för hon ville hela tiden gå emot mig.. 
 
Men när jag väl skulle sitta upp så gick det skit bra! vi gick lite  i små cirklar, travde lite och tränade på kontaktövningar. Typ att man går fem steg stannar, går fem steg stannar osv osv. Gjorde även samma sak i trav, vilken inte gick så jätte bra men får fortsätta med det på tisdag. 
 
Tränade även lite tölt men det gick inte så jätte bra, men lite tölt fick jag iaf :)
   Och som belöning fick hon ta en galopp utanför volten på en raksträcka, riktigt kul tyckte hon!! :)

En anledning till att det gick så bra idag var nog de nya ridbyxorna mamma köpte till mig på Ullared i veckan när dom var nere i Småland ;)
 
 
Detta köpte hon till mig och ridbyxorna sitter jätte bra!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: